quinta-feira, 7 de abril de 2005

Eurovision Song Contest

E agora uma viagem ao passado. Para mim a música que devia ter ganho o ESC de 2004 era a representante sueca. Chamava-se “It Hurts” e era interpretada por Lena Philipsson.

Image hosted by Photobucket.com


A senhora era linda, sabia cantar, muito bem vestida, uma boa coreografia e a música era simplesmente viciante. Para além de tudo isso tinha uma letra que eu sempre gostei muito. E curiosamente acho que na fase que ando a viver bem podia ser eu a cantá-la. Senão vejam:

"It Hurts"

“Nobody but me
Could know the way I feel

I'm standing on a roof-top
And I'm crying out your name
I'm looking for an answer
And for somebody to blame
'Cause even though it's over
You linger on my mind

CHORUS:
Hurts, oh it hurts, really hurts
In the middle of the night
In the light of the day
You know that it hurts, oh it hurts, really hurts
And I wish I could be stronger
No longer afraid
Nobody but me
Could know the way I feel
How it hurts
Oh, it hurts

I'm trying to forget love
The pain I feel inside
I'm clinging to my pillow
And the tears I cannot hide
I wish it could be over
So I could start anew

CHORUS

Not easy to remember
And even harder to forget
Whenever I surrender
You're always on my mind
I wish I could be stronger
But it hurts”

Mas se pensam que a música é lamecha, enganam-se. É uma canção cheia de batida e muito ao género dos ABBA...

Ass: Gattaca

PS – Quanto à situação do meu pai, ainda não existem grandes novidades a relatar. Assim que houver, vos garanto que as passo.

Sem comentários: